سفارش چاپ بنر

بنر چیست؟

بنرها پوسترهای تبلیغاتی در سایزها و اندازه‎های بسیار بزرگ به شمار می‌روند که پشت شیشه مغازه‌ها، بالای ساختمان‌ها، بر روی هواپیماها و … از آن‌ها استفاده می‌شود که مجموعه چاپ مدرن سابقه ای طولانی در چاپ بنر داراست .

انواع بنر

۱- بنر وینیل شبکه‌ای: این نوع بنر به دلیل داشتن خاصیت ضد آبی،برای آب و هوای مرطوب و باد و بارانی، مانند شمال ایران مناسب است که به صورت شبکه ‎ای طراحی شده و  باد را از بنر رد  میکند  و باعث می شود آسیبی به بنر وارد نشود.

۲- لمپوست بنر: این نوع بنر نوع جدید از سازه‌های تبلیغاتی می‌باشد که به دلیل مقاومت و انعطاف‌پذیری بسیار بالا در مقابل عواملطبیعی همچون وزش باد و باران، می‌توان از آن برای محیط‌ های بیرونی استفاده نمود،زیرا توانایی مقابله با بادهای شدید را دارد.لمپوست بنربه دلیل زیبایی و جذابیت منحصربه فرد موجب زیبایی شهری نیز می‌گردد. فنرهای به کار رفته در راکت‌های نگهدارنده این نوع بنر، آن را هنگام وزش باد انعطاف‌پذیر می ‎سازد که نیروی اعمال شده بهسمت بنر، از طریق فنر به فک متحرک منتقل می‌گردد و در نتیجه بنر، از آسیب در امان می‌ماند که با توقف وزش باد، فک متحرک دوباره به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

نکات کلیدی در چاپ بنر

۱- رنگ آمیزی: رنگ بنرها باید با توجه به مکانی که قرار است در آنجا نصب شود، انتخاب گردد. برای مثال اگر مکان مورد نظر دارای رنگ آمیزی تیره است، بهتر است در هنگام چاپ بنر، از رنگ‌های روشن استفاده شود.

۲- استفاده مناسب از فضا؛ اگر بخواهید در طراحی بنر از پیکسل استفاده کنید و بقیه فضا را با متن پر کنید دچار یک اشتباه شده اید.

۳- استفاده از تصاویر مرتبط با حرفه؛ تصاویری که برای چاپ روی بنر استفاده می‌شوند، باید در عین جدید و بکر بودن، با حرفه و کسب و کار مورد نظر نیز مرتبط باشد.

۴- ارائه پیامهای هوشمندانه؛ مطالبی که برای چاپ روی بنر انتخاب می‌شوند باید هوشمندانه، تأثیرگذار و مختصر باشند.استفاده از کلمات رایج و عامیانه می‌تواند عامل مؤثری در میزان تأثیرگذاری متن باشد. عدم استفاده از کلمات تخصصی و اصطلاحات پیچیده موجب تسهیل فهم متن بنر می‌گردد.

۵- استفاده از مطالب طنز؛ استفاده از مطالب طنز و جملات ماندگار موجب افزایش تاثیرگذاری بنر و جذابیت آن در ذهن مخاطبان می‌گردد.

ویژگی‌های بنر مناسب :

بنرها گراماژی بین ۸ انس تا ۱۳ انس دارند. تفاوت بنرها در کیفیت چاپ و مقاومت آنها می‌باشد. به طور معمول بنرهایی که استفاده می‌شوند ۱۰ انس دارند ولی اگر بنر برای تابلوهای سر در فروشگاه استفاده شود، باید ۱۳ انس داشته باشند.

تاریخچه چاپ بنر

چاپ بنر  با شیوه ای  که امروزه در ایران شناخته می شود با به روز شدن و ارتقا دستگاههای جوهر افشان حدود ۲۰ سال پیش امکان پذیر شد به این صورت که این امکان فراهم شد تا از جوهر خاص (ضد آب با خشک شدن سریع ) استفاده شود. و بتوان بر روی متریالهای پلاستیکی و در عرض های بالاتر از پرینترهای دفتری چاپ شود تا بتوان این چاپها را در فضای باز استفاده کرد.
امروزه این سبک چاپ کاربردی زیاد در تبلیغات محیطی در ایران دارد و استفاده های زیادی در تبلیغات و منلاسبتهای مذهبی و … می شود.

تاریخچه بنر

۱- استفاده برای مکانهای مذهبی؛  کاربرد بنر در قرون وسطا و در اروپا، بر روی دیوار و ستون های کلیسا بوده و همچنین بیشتر در میان دسته های مذهبی و مسیحیان استفاده می شده  که هم اکنون نیز این روند همچنان ادامه دارد.

۲- استفاده برای اتحادیه‌های صنفی؛  شاید بتوان اولین استفاده بنر برای اتحادیه صنفی را در سال ۱۸۴۰ یاد کرد که  اتحادیه کارگری بریتانیا در مراسم روز کارگر از آن استفاده نمود. تصاویر مختلفی که این اتحادیه دراین بنرها استفاده ‌کرد نماد مطالبات کارگران بود. از جمله تصاویر سرزمینی که کودکان و کهن سال‌ها در رفاه و خانه‌های زیبا زندگی می‌کنند،یا کارگران در آسایش و رفاه هستند. از آن زمان به بعد،در خیلی از مراسم‌های کارگری که در سراسر جهان برپا‌شد، بنر به عنوان وسیله‌ای برای بیان خواسته ها که غالباً به رنگ قرمز چاپ می شد،استفاده گردید.

۳- استفاده برای تبلیغات؛ بنر در برخی موارد برای تبلیغات و بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در انگلستان، شهرداری‌ها برای تزئین و جذب توریست در میدان اصلی شهر از بنر استفاده می‌نمایند.

چاپ بنر

چاپ بنر در اشکال و رنگ‌های متنوعی صورت می‌گیرد که می‌توان بر اساس کاربرد، آن را به شکل‌های مختلفی طراحی نمود. برخی از بنرها به دلیل استفاده از رنگ نامرغوب در مقابل نور خورشید به مرور زمان رنگ خود را از دست می‌دهند، اما برخی دیگر از بنرها که در مرحله چاپ از روکش UV  برای آنها استفاده می‌شود، تا چندین سال رنگ خود را حفظ کنند. همچنین نباید از تأثیر و نقش نوع دستگاه چاپ در بالا بودن کیفیت چاپ بنر غافل شد.